zondag 25 januari 2009

Hou toch eens je rotkop, joh!

- Kameraden! Wij zijn hier vanmiddag samen gekomen om...
- ... dus ik ga terug naar huis. Kom ik thuis, half elf in de morgen was het, blijkt dat er niemand is. Mijn vrouw niet, ons dochtertje ook niet! Ik zeg...
- ... een vijfprocents looncompensatie, mannen! ...
- ... Maar mijn buurman weet ook niets van de zaak! Die had niets gezien, zei hij, en ik vertrouwde dat niet, maar goed. Toen kwam er...
- ... de internationale standaard, dus daar hebben we recht op!
- ... en in dat briefje stond: Meneer Hubrechts, als u uw familie levend terug wilt zien, brengt u dan zo en zoveel geld op dit adres...
- ... anders gaan we naar het Malieveld en daar zullen we...
- ... bij de politie. Eén van die rechercheurs zegt: pak dat geld nou maar in die tas en breng het naar dat adres. En die tas was zo’n ontplofbaar ding. Ik zeg: maar het is wel mijn geld, hoe moet dat nou? Hij zegt: de verzekering...
- ... of naar het Binnenhof, waar de leden van de Eerste en de Tweede Kamer...
- ... dus ik daar naar toe, nummer 47. Ik klop aan en ik word gelijk vastgepakt, ik zeg: hier is het geld. En meteen springen er vijf of zes politieagenten de woning in. Nou, zo ging het...
- ... men moet weten dat het ons ernst is met deze staking, en dat wij...
- ... ze lagen daar gekneveld, allebei. En nou moet ik mijn geld nog terug zien te krijgen van de politie.
- ... nimmer terugdeinzen voor de macht van het kapitaal!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten