dinsdag 26 augustus 2008

Als je maar niet gaat rennen

Vandaag is weer een feestdag, want Hadriana komt! Ze woont te Voorburg en zit nu in de trein naar Alkmaar, dan is ze om zeg kwart over elf hier. We hebben elkaar, ongeveer een jaar geleden, op het internet leren kennen. Ze las mijn blog en ze dacht: wat een leuke vent! (Nu weet u dus meteen hoe het moet, schrijven.) Sindsdien mailen we elkaar zo ongeveer 50 keer per dag, en ze komt ook geregeld naar hier toe. Ik weet wel zeker dat we ooit samen zullen wonen.
Ik houd van je, Hadriana.
Ze heeft één rare gewoonte, en die gewoonte wil ik hier eens met u bespreken. Het is een gewoonte waarvoor ik ook bijvoorbeeld de toekomstige partners van Kim Gevaert zou willen waarschuwen. Hadriana houdt van sprinten. Ze houdt van de 100 en de 200 meter sprint. Ik houd meer van de langere afstanden. Je ziet meer, als je langzamer wandelt.
Op een keer was ze in Egmond aan Zee, en we wandelden door het dorp. Ik zei: ‘Dit duin heet het Torensduin.’ En wég was ze! In een oogwenk. Verdwenen. Ik kijk om me heen, maar niets. Haar tasje lag op de grond, naast mijn benen, dus ik pak het tasje op, en ik roep: ‘Hadriana! Hadriana! Waar ben je nu?’ Ik krijg geen antwoord.
Dus dat was zoeken geblazen, dat zult u begrijpen. Ik besloot het zoeken volgens steeds grotere cirkels rondom het Torensduin te volvoeren, en uiteindelijk zag ik haar zitten, op het terras van Clockenborgh. Clockenborgh is een kroeg, 200 meter van het Torensduin verwijderd.
‘Waar was je nu toch?’ vroeg ik haar, terwijl ik haar tasje bij haar neerzette.
‘Even een sprintje getrokken,’ antwoordde ze.
‘Maar...’
‘Dat doe ik elke dag één keer. Om fit te blijven.’
Wat ik wil zeggen, is dit. Je kunt elkaar wel aardig vinden op het internet, maar je moet elkaar wel eerst leren kennen.

5 opmerkingen:

  1. Toch een flinke meevaller dat Hadriana geen kogelstootster is of met speren gooit om fit te blijven.

    Een warm stukje is dit.
    Hadriana's blog vind ik helemaal lief. Heb geprobeerd om er een comment te plaatsen maar die floept er telkens meteen weer af.

    Bij deze Hadriana, je verwarmt het hart.Alleen, de ingrediënten voor je receptjes hebben wij hier in België niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Masjenka,

    Ik gooi ook met speren om fit te blijven (ik doe dat in de achtertuin, die is heel diep)maar die zijn zo lastig mee te nemen in de trein, dus als ik naar Egmond ga trek ik een sprintje. Maar ik heb nu afgesproken met Ben dat ik van tevoren aankondig dat ik ga sprinten en waar ik naar toe sprint.
    Nu weet hij me in ieder geval weer te vinden.

    Ik begrijp niet waarom jouw comment er telkens af floept, ik zou zeggen probeer het nog eens.

    Ja, het is jammer dat de ingrediënten voor de Indonesiche keuken niet in België verkrijgbaar zijn. Dat schijnt in Frankrijk ook zo te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus je gooit ook speer, dear? Nu begrijp ik pas hoe je aan je geweldige armkracht komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes darling ik gooi ook speer. ik had het je willen vertllen dear maar het kwam er niet van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zou wel netjes geweest zijn om het te vertellen, lieverd, want ik maakte natuurlijk geen kans met armdrukken.

    BeantwoordenVerwijderen