zondag 1 februari 2009

Aan de slag

- Voorts moet men uit dit ene geval niet concluderen dat de héle beroepsgroep der anaesthesisten niet deugt. Ook is niet de totale OK in het Klarendals Medisch Centrum onbetrouwbaar.
- Maar op die OK zijn wel het afgelopen jaar 13 mensen overleden.
- Dat klopt, maar we moeten nog onderzoeken of het alléén aan de heer S. heeft gelegen. Dat weten we nog niet.
- Wie onderzoekt dat?
- De medische inspectiedienst.
- O. Waarom niet de politie?
- Dat is niet de juiste volgorde, meneer.
- Als ik familie was van één van de slachtoffers, dan zou ik aangifte tegen het KMC hebben gedaan.
- Ja maar...
- En tegen de heer Steekel.
- De heer S., bedoelt u.
- Ja, de heer Steekel.
- Voorlopig is hij nog niet schuldig, maar zit hij in het hoekje der verdachten.
- Komaan, meneer! De overdoses die hij heeft toegediend, dat is geen onzorgvuldigheid meer, dat is moord. Niets anders! Dertien gevallen.
- Dat gaat de inspectiedienst nu juist uitzoeken, meneer.
- En dan komt er een rapport, de heer Steekel mag blijven of moet weg, en de zaak is opgelost.
- Ik mag er niet op vooruitlopen, maar...
- Een schánde, meneer! Ik ga direct naar de politie met mijn bevindingen.
- Dat moet u maar doen, meneer. Ik probeer alleen maar de zaak zo transparant mogelijk te maken, en als meneer dan...
- En als meneer dan zegt: aan zulke transparantie hebben wij geen behoefte, dan geeft u geen thuis.
- Nee, maar wij hechten nu eenmaal zeer aan een efficiënte...
- Aan een efficiënte afloop, hoor ik u bijna zeggen. Daarmee bedoelt u: een afloop die de heer Steekel en het KMC beiden goed uitkomt. Tuchtrecht, een kleine berisping enzovoorts. Maar laat dit gezegd zijn: als de heer Steekel niet voor de strafrechter komt, verwijt ik ú dat. U en uw Klarendals Moord Centrum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten