vrijdag 27 februari 2009

Het voordeel van de twijfel

Eigenlijk gun ik iedereen het voordeel van de twijfel, ook mensen zoals Joop Glimmerveen, de weduwe Rost van Tonningen, Marcus Bakker of Geert Wilders. Ik merk, naarmate ik ouder word, dat ik niet meer naar ze luister, maar zit te denken aan hun ouders: had ze toch een betere opleiding gegeven! Zelfs voor een gladhaai zoals Albert Verlinde kan ik nog mededogen opbrengen.
Ik heb het uiteraard niet over rovers, moordenaars en verkrachters. Die mogen van mij weg. Ik snap niet waarom de doodstraf in Nederland is afgeschaft voor zulke lieden.
Als ik die Ark van Noach door Nederland zie varen, en ik zie ook die rotkop van die Johan Huibers er nog bij, dan denk ik natuurlijk wel: jij hebt vroeger op school niet goed opgelet. Dat denk ik ook bij iemand als Kees van Helden.
Ze kunnen tenslotte, door gewoon eens te praten met een astronoom, een bioloog of een Minister van Onderwijs, hun verstand terugkrijgen. Daar zijn meer voorbeelden van geweest.

1 opmerking:

  1. Ik ben blij dat ik van tevoren wist dat Andries in je stukje voor zou komen, want het was wel even schrikken.
    Het heeft ook geen zin om naar de door jou genoemde mensen te luisteren. Stompzinnig geleuter is het waar ze veel te veel aandacht voor krijgen.
    Mensen zoals Johan Huibers of Kees van Helden kunnen door geen enkel weldenkend mens serieus genomene worden.

    BeantwoordenVerwijderen