zondag 28 september 2008

Gezapigheid

Er was vandaag bijna niets te doen in Egmond. Bijna niets heb ik ook gedaan. Ik werd vanochtend wakker door het najaarsgekwetter van de vogeltjes, wat later werd de zondagsrust verstoord door het muziekkorps ‘Egmondia’ dat, om welke reden ook, een opgewekte melodie speelde en over de Voorstraat ging. Ik keek ernaar vanuit mijn raam, en ik zag de klassieke jongetjes en meisjes bewonderend meelopen met het muziekkorps.
Ik deed de tv aan, Nederland 1, en daar was een wielrenwedstrijd. Er was een kopgroep van drie man die een voorsprong had van 17 minuten en 45 seconden op ‘het pak’. Ik zat in mijn fauteuil te kijken en te luisteren naar Mart Smeets, en ik sliep in. Ik weet dus niet welke wielrenner het gewonnen heeft.
Mijn avondeten was een opgewarmd prakje van gisteren. Vanavond vroeg naar bed. Straks nog even kijken naar Andere tijden, met beelden uit de jaren vijftig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten