zondag 7 september 2008

Minder leuk

‘Die Amerikanen ook! Die sullen! Ze moeten eens komen kijken naar onze Deltawerken. Zo is het. Dus wanneer komen ze? Komende vrijdag. Dan kan ik niet. Of nee, daar verzet ik wel een afspraak voor. Komende vrijdag dus! Goedemiddag, mevrouw, ik ben even bezig. Komende vrijdag, hoe laat? Ze komen om half drie. Oké!’
‘Ik kwam voor mijn zoon, meneer.’
‘En ze blijven tot? Vier uur? Oké! Pardon, mevrouw. Die Amerikanen denken dus dat ze in een uur de hele Deltawerken wel gezien hebben?’
‘Mijn zoon, meneer.’
‘En dan moet ik de hele afsluiting van de Rotterdamse haven ook nog tonen?’
‘Mijn zoon Jan.’
‘Maar dat kan toch helemaal niet! Jongejonge. Die Amerikanen toch. Die denken dat New Orleans hupsakee beveiligd kan worden!’
‘Jan is bijvoorbeeld een gevaarlijke jongen, meneer.’
‘Ik ben zo bij u, mevrouw. Maar die Amerikanen, die weten toch godverdomme niks van het bouwen van een zeewering? Niks!
‘Jan heeft al twee vriendjes vermoord. Erg hè.’
‘Dus wat je doet, is dit. Je regelt een weekendhotelarrangement voor die Amerikanen. En dan zien we wel verder. Mevrouw! Wat wou u hier kwijt over het watermanagement?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten