donderdag 11 september 2008

Niet nog erger

Daar stond weer eens een aanval op ons zo prachtige beroep. Alsof een royalty watcher een draaideurcrimineel is!
Ikzelf ben dat in elk geval zeker niet. Ik ben de vierde generatie van een royalty watching family, die over heel Europa werkzaam is geweest. Ten bewijze daarvan bovenstaande foto van enkele leden van de Roemeense koninklijke familie, gemaakt door mijn overgrootvader Hendrik Baldekijn.
Mijn eigen foto’s verkoop ik aan het formidabele blad Party, dat in geen huishouden ontbreekt.
Wat in het verhaal van Hadriana zo opvalt, is het gemak waarmee zij ons, hardwerkende lieden, wegzet als - excuseer me voor het woord - halve zolen. Terwijl wij de democratie dienen met onze fotografie. Zo is het, en niet anders. En daarom liggen wij in de koninklijke tuinen te wachten tot Amalia of de vorstin zelve opduikt.
Nog afgezien van het feit dat onze Koninklijke Familie ons land redt, heeft gered en zal blijven redden! Je maintiendrai!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten