dinsdag 2 september 2008

McCain

Ik weet niet eens of hij een senator of een congreslid is. Ik weet wel dat hij een serieuze kans maakt om president te worden. McCain is, denk ik, de soort kandidaat die, wanneer zijn tegenstrever wordt neergeschoten, zal zeggen: ‘Aan zo’n president hadden we toch niets gehad.’
Die Sarah Palin lijkt me ook een goede keuze als vice-president. Ze moet nog wat heuveltjes van corruptie en kindertjes en bruggen overwinnen - maar dan staat ze er ook.
Ik geloof ook dat McCain in de debatten Obama zal overvleugelen. Hij praat hem weg, wat me niet zo moeilijk lijkt.
Kortom: de volgende president wordt McCain. Zijn beloftes zijn even absurd als die van Obama, dus het maakt niet uit. Voor de economie niet, voor het beleid naar het buitenland niet (in 2011 zullen de Amerikanen Irak uitgaan, staat nu al vast), en ik geloof dat Afghanistan snel zal volgen.
Obama en McCain zouden wel iets kunnen doen, samen. Samen optreden tegen dat gruwelijke christianity-gevoel dat zo heerst in Amerika. Het zijn allebei geen christenen, dus dat moet kunnen.

2 opmerkingen:

  1. Schoolmeester in mij grijpt in. Die conclusies zijn helemaal voor jou maar Senaat en Huis van Afgevaardigden zijn samen het Congres. McCain is senator, dus ook Congreslid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, foutje! En ik was al zo ontevreden over dit stukje.

    BeantwoordenVerwijderen