woensdag 3 september 2008

Samen optreden

Petrescu: Sinds wanneer zijn we een duo?
Aviolara: Sinds hmm... 1953.
P: 1953 was een jaar dat er iets anders gebeurde, toch?
A: Wat dan?
P: De Zuiderzee of zoiets?
A: Nee, de Deltawerken!
P: Dan was het niet 1953.
A: Hoezo niet?
P: Omdat wij een duo werden in een jaar dat er juist niets gebeurde!
A: Ik weet niet meer welk jaar dat was. Ik weet nog wel ons eerste liedje. Jij zong, ik deed de mook.
P: Jij zong ook mee. Het refrein: Turu turaan, turu turaan. Het is weer volle maan!
A: Dat was een leuk liedje.
P: Dat was nog in de tijd dat simpele liedjes gewaardeerd werden.
A: Ja, heerlijke tijd. Simpele melodietjes.
P: En ook eenvoudige teksten!
A: De teksten schreef jij altijd. Daar heb ik me nooit mee bemoeid.
P: We gaan weer naar de speeltuin toe, speeltuin toe, speeltuin toe. We gaan weer naar de speeltuin toe, spééltuin toe!
A: Maar in welk jaar we nou begonnen zijn...
P: Het moet ongeveer in 1952 of 1954 zijn geweest. In die jaren gebeurde er weinig, behalve de oprichting van het duo Petrescu en Aviolara.
A: Het succèsvolle duo Petrescu en Aviolara. Jij had een snor op en zo’n Balkanpakkie aan.
P: En jij had zo’n zeg maar Griekse jurk aan. Ja, dat was nog gewaagd, hoor!
A: Nou! Ik weet nog, in Appelscha...
P: Hou op over Appelscha!
A: En in Twello!
P: Hou op over Twello!
A: Dat was zo geinig! Weet je nog wel? Dan kreeg je bloemen aan het eind, en dan moest zo’n jongedame, zo’n Twellose, het podium op komen.
P: O ja, haha! Verschrikkelijk, wat een leuke tijd.
A: Ja, leuke tijd. We hebben nooit een echte hit gehad, en dat is wel jammer.
P: We zijn wel heel dicht bij een hit geweest, met Feestgedruis, feestgedruis. We gaan maar weer naar huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten