zondag 31 augustus 2008

Beste mensen

- Kreel de Noot levert nu al meer dan dertig jaar zijn bijdragen, en nog steeds is hij niet tot Beste Mens uitgeroepen. Hoe komt dat, Kreel.
- Het komt volgens mij doordat de jury enigszins bevooroordeeld is.
- Omdat de jury dus uit het westen van Holland komt, Kreel? Is dat het?
- Ja, misschien.
- Maar Kreel, laten we nu eens je actie uit 1988 of 1989 onder de loupe nemen. Met het paard Sara, je weet wel.
- Ja, Sara, dat was een heel gerichte actie om naar de prijs van Beste Mens te komen. Maar ja.
- Wat deed je toen, Kreel?
- Nou, dat was heel simpel, Sara liep uit de wei en ik hielp het arme paard dus weer in de wei.
- Zo simpel als je het vertelt zal het wel niet geweest zijn, is het niet?
- Nee, zo simpel was het niet, maar toch ging Sara mee!
- Maar toch ging Sara mee, appplaus, dames en heren! En, want u komt misschien vanavond voor de oeuvreprijs in aanmerking, en die oeuvreprijs is deze beker, wat ging er door je heen, Kreel, in 1996, tijdens de reddingsactie.
- Dat was een zeer gewaagde actie, geef ik toe, van twee mensen tegen een zwijn.
- Twee mensen tegen een zwijn! Applaus, dames en heren! En je laatste actie was gericht tegen het zomaar opvliegen van sommige vogels. Vertel daar eens wat meer over, Kreel.
- Wel, nou ja. Ik weet dat het mijn verkiezing tot Beste Mens geen goed zal doen. Maar ik zal het maar eerlijk vertellen. Wel ja, ik vertel het gewoon!! De meeuwen! Ik was gewend aan roodborstjes, kraaien, mussen, eksters. Maar die meeuwen!
- Wat was daar dan mee, Kreel?
- Die maar overal rondzoemen! Die meeuwen! Die rottige meeuwen! Schiet ze toch af, die klote beesten!!!
- Dit was Beste Mensen voor deze avond, dames en heren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten