woensdag 29 oktober 2008

Bänn

- Daar loopt Bänn!
- Wie loopt waar?
- Daar! Bänn!
- Ken ik niet. Naam is mij onbekend.
- Maar daar loopt hij! Onze God die Mens geworden is om Samen met ons te Lijden.
- Ik weet nog steeds niet welke grasduiner je bedoelt.
- In die groene, gewatteerde jas. Hij loopt langzaam langs de winkels, zie je wel? Nou gaat hij de hoek om.
- En die heet Ben, net als jij.
- Niet Ben, maar Bänn. Want hij zei: ge zult mij herkennen aan opvallende kleding.
- Dus als er straks iemand langsloopt in een blauw sinterklaaspak, dan zeg je ook: daar loopt Bänn?
- Natuurlijk niet.
- Je zei net: hij zei. Wanneer zei hij dat, waar, tegenover wie?
- Nou...
- Ik wil documenten zien.
- Kijk...
- Je hebt geen idee, is het niet? Je hebt zomaar iets verzonnen.
- Nee, want hij heeft het gezegd.
- Weet je wat wij eens moesten doen?
- Nee.
- Wij moesten eens contact opnemen met meneer Van der Last.
- Wie is dat?
- Dat is een psychiater, die ik ken. Uit mijn depressieve tijden. Twee keer een uurtje met hem praten en je bent verlost van je godsdienstwaanzin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten