maandag 27 april 2009

Alsof het een helse truc is

Weet je hoe ik het doe? Eigenlijk is het een kunstje van niets. Ik stap op het podium en ik zeg: ‘Goedenmiddag, beste mensen. Mijn naam is Job Reinbach. Ik ga u voor in dit gebed.’ Dan zeg ik een willekeurig gebed met veel Jezus erin en ook veel Lazarus, en dat doe ik met een stentorstem, want je moet een beetje indruk maken natuurlijk.
Dan haal ik een ingelijste poster van Jezus Christus tevoorschijn en die zet ik op een standaard, midden op het podium. Ik pak een wijwaterkwast en ik sprenkel wat wijwater over de mensen heen.
Een volgend gebed, weer vol van Jezus Christus en vol van de uiteindelijke genezing van deze of gene ziekte. Doet het ook altijd goed.
En dan spring ik naar voren en kom tussen het publiek in te staan. Ik schreeuw iets willekeurigs, en ik ga naar een oude dame toe. Welke dame dat is, hoor ik in mijn oortje. Daarin zegt mijn vrouw me welke dame ik moet hebben.
Ik zeg haar naam, want die naam geeft mijn vrouw me ook door, die vrouw en trouwens het hele publiek staat verwonderd! En dat moet ook. Ik schreeuw het dan uit: ‘In de naam van de Heer! Genees deze vrouw van haar kanker!’ Als ze kanker heeft natuurlijk, dat geeft mijn vrouw me ook door via mijn oortje. Als ze diabetes heeft, zegt mijn vrouw dat ook.
Maar hoe het ook zij, die vrouw wordt tóch beter dan ze was toen ze aankwam. Door de positieve instraling van Gods Licht, noem ik het maar voor het gemak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten