vrijdag 29 mei 2009

Dat zit ook in de familie




















Het roverschap. Mijn tante Lien en oom Peet bijvoorbeeld deden het als volgt. Zij gingen ’s nachts op pad, vertelden ze me, en zetten dan tekens op de buitenramen van oninteressante adressen, adressen waarvan ze wel wisten: daar valt niets te halen. Tante Lien deed dat, die tekens. Dan wist oom Peet de volgende nacht: dat adres hoef ik niet meer langs te gaan.
Zo is er op mijn adres niets te halen, behalve de computer waar ik dit nu op zit te tikken, en zo’n 600 boeken. Verder is hier niets. Dus zo’n adres kreeg een ‘0’ van tante Lien. Goed, ik heb nog een oude tv, maar verder niets. En zo ziet mijn huis er ook uit. Een beetje armoedig. Geen welstand. Ondanks herhaalde klachten van mijn lieve vrouw onderhoud ik de goten niet, enzovoorts.
Ik heb trouwens maar 150 boeken in huis, durf ik wel te bekennen, en dat zijn allemaal pocketboekjes.
WAT U MOET DOEN TEGEN ROVERS.
1. Zorg voor een valmuur in uw garage. Dit schrikt rovers gewoonlijk af.
2. Zorg dat uw valmuur ook werkt bij nachtelijke omstandigheden. Dus niet vergeten de valmuur in te stellen via www.valmuur.nl. U kunt het vrij eenvoudig op uw computer doen.
3. Zijn de rovers eenmaal binnen, dan luidt de instructie: houd ze binnen, totdat de politie gearriveerd is.
4. Dus: bewapen u met slagersmessen (of scherpe, afschrikwekkende keukenmessen).
5. Ga het gevecht aan met de lieden die u willen beroven.
6. En u wint.

2 opmerkingen:

  1. Sorry. Hier, op dit stukje wilde ik reageren, niet op dat vorige met dat onsmakelijke plaatje. Wat is dat trouwens, nieuw reactie-format? Anyway, Ben! CLAIM DAT DOMEIN! www.valmuur.nl. Er kan er maar een de eerste zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wouter,
    Ik vind deze manier om te reageren praktischer, en beter dan zo’n hele pagina. Je kunt nog even terug naar het hoofdartikel etc.
    Ik ben, zeg maar, te lui om dat valmuur-domein nu maar te beschouwen als mijn domein, en er nu ook wérk van te maken.
    Voor de goede orde, heren rovers: valmuren zíjn uiterst gemene dingen, en dat weet u!
    (De gemiddelde rover is niet zo’n intellectueel, Wouter.)
    Ik hoop nog steeds dat het goed gaat, en ook met KvhR! Hier in Egmond aan Zee gaat het voortreffelijk — wat een prachtig weer hebben we! — want Alice is al een hele week bij me. Ze kan bijna net zo prachtig koken als ikzelf. De rest blijft privé, zul je wel begrijpen. We hebben vanavond genoten van de muziek van William Byrd. Zijn Nunc Dimittis of zijn Vigilate bijvoorbeeld is zó schitterend — daar kan geen Bach of Händel of Mozartje tegenop.
    Maar misschien vergis ik me. Maar als een stuk me in tranen brengt, dan is het een goed stuk.
    Schrijf eens iets over Glazoenov!

    BeantwoordenVerwijderen